sexta-feira, 19 de abril de 2013

25 [twenty-five] In the city

25 [twenty-five] In the city 

I would like to go to the station.
I would like to go to the airport.
I would like to go to the city centre / center (am.).
How do I get to the station?
How do I get to the airport?
How do I get to the city centre / center (am.)?
I need a taxi.
I need a city map.
I need a hotel.
I would like to rent a car.
Here is my credit card.
Here is my licence / license (am.).
What is there to see in the city?
Go to the old city.
Go on a city tour.
Go to the harbour / harbor (am.).
Go on a harbour / harbor (am.) tour.
Are there any other places of interest?

25 [vinte e cinco] Na cidade 

Gostaria de ir à estação ferroviária.
Gostaria de ir ao aeroporto.
Gostaria de ir ao centro.
Como chego à estação?
Como chego ao aeroporto?
Como chego ao centro?
Eu preciso de um taxi.
Eu preciso de um mapa.
Eu preciso de um hotel.
Gostaria de alugar um carro. 
Aqui está o meu cartão de crédito.
Aqui está a minha carteira de habilitação.
O que há para se ver na cidade?
Vá ao centro histórico da cidade.
Vá fazer um passeio pela cidade.
Vá ao porto.
Vá fazer um passeio pelo porto.
Que atrações turísticas há mais?


Nenhum comentário:

Postar um comentário